Mittwoch, 8. September 2010

Trend-free!

Yeni sezon için moda dergilerinde editörler, teker teker trendlerin ne olduğunu sıralıyorlar ya, buna birinin bir 'dur' demesi gerektiğini düşünüyorum. Bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

 Her sezon 'Bu parçalar dolabınızda olmazsa olmaz!' düşüncesi okuyucuya iletilmeye çalışıldığından dolayı  önüne gelen yakışsa da yakışmasa da, stiline uyup uymadığını düşünmeden bir militer ceket bir deri pantolon vs. sahibi olma peşinde. Modanın böyle trendlerle, kalıplarla sınırlandıkça oldukça sıkıcı bir hal aldığı kesin. Ha tabii şöyle de acı bir gerçek var ki dergilerin ayakta durabilmeleri tasarımcıların ürünlerini ne kadar 'sattırabildikleri' ile maalesef doğru orantılı. =/
Tabii ki her sezon tasarımcıların koleksiyonlarının iyi bir 'göz'e sahip editörler tarafından özetlenmeye bir ihtiyacı var; çünkü ne kadar modayla ilgili olursak olalım her sezon yüzlerce markanın en az 35-40 kombinasyondan oluşan koleksiyonunu teker teker izleme imkanımız, zamanımız yok! 
Ama 'sezonun olmazsa olmazları', 'dolabınızda bu sezon mutlaka bulunması gerekenler' adıyla l0 maddelik listeler görünce benim dergiyi okuma hevesim kaçıyor. Çünkü kalıba sokmaya çalışan, sıkıcı bir hal alıyor o listelerle dergiler! Dergi okurken de bu listelerin olduğu sayfaları hızla geçip, moda dergisini gerçek anlamda 'moda dergisi' yapan, tüm sezonun özetini görsel bir öykü halinde bizlere sunup, o sezonun 'kendi'miz için olmazsa olmaz parçaların neler olduğuna bizlerin karar vermesine olanak sağlayan çekimlere tüm dikkatimi veriyorum. Bir de styling'i yetenekli ellerden geçmiş olan çekimlere denk gelince. . İşte o zaman öyle listelere hiç ihtiyaç duyulmadığını anlayabiliyorsunuz. 
Başkası belki bu düşündüklerime tamamen karşı olabilir; ancak benim moda dergilerinden beklentim takipçilerini biraz daha 'özgür' bırakmaları...

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen